@article { author = {abbasi piani, kamin and egbal, arash}, title = {The Nullity of Art in Baudrillard's Thought and the Analysis of "Salesman" movie made by Asghar Farhadi}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {2}, number = {3}, pages = {452-503}, year = {2019}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.354855.3813}, abstract = {AbstractIn Baudrillard's view, everything has become image, and image has transformed the whole reality into a virtual reality. So we face a huge collapse in different areas. The borders have disappeared, and it is no longer possible to distinguish not only between art and other objects, but also, for example, in the field of various sciences. In other words, in the acute-reality period, there can be no distinct boundary between the various fields of science. But the acute-reality period is the period of interdisciplinary sciences. Baudrillard argues that the acute-reality period is the period of metanarratives absence. In such a situation where the boundary between different things is gone, art certainly cannot have a unique identity. As a result, today, anything represented as an artwork, is null. As art cannot exist, what remains is the absence of art. Artworks imply that the identity of art as a distinct object is lost and that what still exist are the same objects of everyday life. In this regard, art is a null thing.}, keywords = {Nullity of Art"," Baudrillard","Salesman","Image}, title_fa = {پوچی هنر در اندیشه بودریار و تحلیل فیلم "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی}, abstract_fa = {چکیدهدر دیدگاه بودریار، همه چیز به تصویر تبدیل شده است و تصویر تمامی واقعیت را به امری مجازی بدل کرده است. بنابراین با یک فروپاشی عظیم در حیطه های مختلف مواجهیم. مرزها از میان رفته و دیگر نمی توان نه تنها بین هنر و دیگر ابژه ها تمایزی قایل شد، بلکه به عنوان مثال در حیطه علوم مختلف نیز همین اتفاق افتاده است. یعنی، در دوران حاد-واقعیت دیگر نمی توان مرز مشخصی میان حیطه های مختلف علم قایل شد. بلکه دوره حاد-واقعیت، دوره علوم بینا-رشته ای است. بودریار اذعان می کند که دوره حاد-واقعیت، دوره غیاب فرا روایت هاست. در چنین شرایطی که مرز میان امور مختلف از بین رفته است، مسلما هنر نیز نمی تواند هویت منحصر به فردی داشته باشد. در نتیجه هر چه امروزه به عنوان اثری هنری عرضه می شود، امری پوچ است. زیرا وقتی هنر نمی تواند وجود داشته باشد، ان چه که باقی می ماند، غیاب هنر است. آثار هنری بر این امر دلالت می کنند که هویت هنر به عنوان یک ابژه متمایز از بین رفته است و آن چه که باقیست همان ابژه های هر روزه است. از این نظر، هنر امری پوچ است.}, keywords_fa = {پوچی هنر","بودریار","فروشنده","تصویر}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_154618.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_154618_e7b5f8e9628f51e72bd4cac70522058d.pdf} }