@article { author = {Mehrabi, Mahsa and Hamdi, Karim and Vazifedoust, Hossein and Khounsiavash, Mohsen}, title = {Explain the optimization model of marketing successfulness and customer relationship management in electronic businesses and electronic works}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {10}, pages = {1068-1089}, year = {2022}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.297157.2054}, abstract = {Nowadays electronic commerce businesses are turned to be a suitable and affordable approach. So using the new technologies in business and marketing, the way we do the marketing and the factors of being successful in relationship with customers and maintaining them is very important and significant. Hence this research tends to explain the optimization model of marketing and customer relationship management in electronic businesses and electronic works.The current research is descriptive-scrolling in terms of nature and method. The statistical society consists of 2500 of costumers in an active companies in the area of electronic services of different activities. For analyzing data the Amos software is used in this research. The findings analysis showed that the price, sales promotion, branding, perceptual/emotional features, hardware facilities, software facilities, social medias, technological features, networking, innovation, customer orientation, digital marketing, inter organizational factors and customer relationship management has a meaningful effects of marketing successfulness and electronic commerce.}, keywords = {Customer Relationship Management,social customer relationship management,Electronic business,Electronic Commerce}, title_fa = {تببین مدل بهینه سازی موفقیت بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری در خدمات و کسب و کارهای الکترونیک}, abstract_fa = {امروزه تجارت الکترونیک برای کسب و کارها به راهکار بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای تبدیل شده است. از اینرو توجه به استفاده از فناوری های نوین در کسب و کارها، نحوه بازاریابی این نوع کسب و کارها و عواملی که باعث موفقیت آن ها در ارتباط با مشتریان و حفظ آن ها می باشد بسیار حائز اهمیت است. لذا این پژوهش قصد دارد تا به تببین مدل بهینه سازی موفقیت بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری در خدمات و کسب و کارهای الکترونیک بپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است . جامعه آماری آنرا 2500 نفر از مشتریان شرکتهای فعال در حوزه خدمات الکترونیک در فعالیت های مختلف تشکیل دادند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار ایموس استفاده شد.نتایج حاصل از تحلیل یافته ها نشان داد که؛ قیمت ، پیشبرد فروش، برندسازی، ویژگی های ادراکی/ احساسی، تسهیلات سخت افزاری، تسهیلات نرم افزاری، رسانه های اجتماعی، ویژگی های تکنولوژیک، شبکه سازی، نوآوری، مشتری گرایی، بازاریابی دیجیتال، عوامل درون سازمانی، بازاریابی و مدیریت رابطه با مشتری تاثیر معناداری بر موفقیت بازاریابی و تجارت الکترونیک دارند. در ادامه پیشنهادهایی ارائه شدند.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری,مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی,کسب و کارهای الکترونیک,تجارت الکترونیک}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_156662.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_156662_ba27040fdfe4e9430d91dcc65ba8aa2c.pdf} }