@article { author = {Hajati Bardmeili, Saeid and Motamed, Hamidreza and Ghasemizad, Alireza}, title = {Investigating the experiences of successful managers of manufacturing industries in Khuzestan province in dealing with internal organizational conditions (in conditions of economic crisis)}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {10}, pages = {2716-2731}, year = {2022}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.310693.2472}, abstract = {Exploiting a managerial event, from the stage of emergence of the idea and the reasons for its occurrence, examining different aspects of the problem, environmental and organizational realities, and decisions and examining the effects of its implementation, not only requires registration as a historical event, but also proper analysis All angles can pave the way for tomorrow's managers. Therefore, documenting what managers have learned is a surefire way to transfer personal and social experiences to others. The present study is done with a quantitative approach and using a descriptive-analytical strategy. The statistical population of the study includes all managers of manufacturing industries in Khuzestan province. The samples of this research consisted of 223 managers of manufacturing industries who were selected by random sampling method appropriate to the volume of Seyed Saeed Ansarifar. To collect the data, a researcher-made questionnaire was used. The face validity and reliability were examined and Cronbach's alpha was 0.75. In this study, in order to analyze the data, analysis of variance and factor analysis were performed using SPSS software. The results showed that the factors affecting the successful experiences of managers within the organization that after analysis to 25 criteria and 4 main factors including "ethics and values", "personality traits", "role expectations", "ability and skill", "knowledge And cognition "," accounting and finance "," executive and administrative affairs "and" educational affairs "were classified.}, keywords = {Manufacturing Industries,managers,Experiences,Economic crisis,Khuzestan}, title_fa = {بررسی تجربیات مدیران موفق صنایع تولیدی استان خوزستان در برخورد با شرایط درون سازمانی (در شرایط بحران اقتصادی)}, abstract_fa = {بهره برداری از یک رخداد مدیریتی، از مرحله ظهور ایده و دلایل بروز آن، بررسی جوانب مختلف مسئله، واقعیت های محیطی و سازمانی، و تصمیم ها و بررسی اثرات اجرای آن، نه تنها نیازمند ثبت به عنوان یک واقعه تاریخی است، بلکه تحلیل صحیح همه زوایای آن می تواند راهگشای مدیران فردا باشد. از این رو مستند سازی آموخته های مدیران راهکار مطمئن برای انتقال تجربیات فردی و اجتماعی به دیگران است. پژوهش حاضر با رویکرد کمی و با استفاده از راهبرد توصیفی-تحلیلی انجام می گیرد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران صنایع تولیدی استان خوزستان است. نمونه های این تحقیق را 223 نفر از مدیران صنایع تولیدی تشکیل داده‌اند که به شیوه نمونه گیری نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم سید سعید انصاری فر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روائی صوری و پایای آن بررسی گردیده و آلفای کرونباخ آن رقم 75/0 بدست آمده است. در این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل از داده ها تحلیل واریانس و تحلیل عاملی بااستفاده از نرم افزار SPSS انجاکمگرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل مؤثر بر تجربیات موفق درون سازمانی مدیران که پس از تحلیل به 25 ملاک و 4 عامل اصلی که شامل "اخلاق و ارزش‌ها"، "ویژگی‌های شخصیتی"، "انتظارات نقش"، "توانایی و مهارت‌"، "دانش و شناخت"، "امور حسابداری و مالی"، "امور اجرایی و اداری" و " امور تربیتی"، طبقه‌بندی شدند.}, keywords_fa = {صنایع تولیدی,مدیران,تجربیات,بحران اقتصادی,خوزستان}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_156774.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_156774_c9d8e7c515a2076cf7ef86e13530f733.pdf} }