@article { author = {ahmadi, asghar and namamian, farshid and ghobadilemoki, tohfe}, title = {Phenomenology of Customer Hope for Banking Services in Agricultural Bank (Mixed Approach: Phenomenology-Structural Equation Modeling)}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {11}, pages = {3007-3040}, year = {2023}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.303743.2271}, abstract = {The aim of this study is to describe the lived experience of customers 'hope in the services of Keshavarzi Bank, to seek to know the dimensions and components of customers' hope, and then to present a conceptual model and structure of the study.The results of the research in this section confirm the structure of customer hope in the form of a conceptual model extracted from the first part. Established appropriate approaches to establish and manage sustainable customer relationships. In analyzing the statements of the participants in the study, it was quite "clear and obvious that they unanimously" believed that hope and hope for banking services need planning in order to observe, pay attention and focus. In Keshavarzi Bank, in order to implement the structure and elements of hope in the form of main themes, including hope derived from ethics in Keshavarzi Bank, hope is derived from the service quality management system in Keshavarzi Bank and finally, "hope is derived from innovation and customer orientation in Keshavarzi Bank. They emphasized that the realization of hope and hope is in the shadow of the emergence of the mentioned themes and will result in the continuation of the relationship with the bank.}, keywords = {Customer hope,banking,Phenomenology}, title_fa = {پدیدارشناسی امید مشتریان به خدمات بانکی در بانک کشاورزی (رویکرد آمیخته: پدیدارشناسی-مدلسازی معادلات ساختاری)}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف توصیف تجربه زیسته امید مشتریان به خدمات بانک کشاورزی به دنبال شناخت ابعاد و مولفه های امید مشتریان بوده و در ادامه نیز نسبت به ارائه مدل مفهومی و ساختار حاصل از بررسی اقدام می گردد.این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی ، از منظر رویکرد اکتشافی و به لحاظ نوع تحقیق آمیخته اکتشافی است . نتایج تحقیق در این بخش، تایید کننده ساختار امید مشتریان در قالب مدل مفهومی مستخرج از بخش اول بوده و لذا در صنعت بانکداری می توان با تمرکز و توجه بر ساختار پدیده امید مشتریان در قالب مضامین اصلی و مفاهیم و گزاره های مرتبط با آن تدابیر و رویکردهای متناسبی را برای ایجاد و مدیریت پایدار ارتباط با مشتریان برقرار نمود.در تحلیل اظهارات مشارکت کنندگان در پژوهش این موضوع کاملا" مشخص و آشکار گردید که متفقا" عقیده داشتند امید و امیدواری به خدمات بانکی نیازمند برنامه ریزی در جهت رعایت ، توجه و تمرکز در بانک کشاورزی برای پیاده سازی ساختار و عناصر امید در قالب مضامین اصلی مشتمل بر امید برگرفته از اخلاقیات در بانک کشاورزی ، امید برگرفته از نظام مدیریت کیفیت خدمات در بانک کشاورزی و نهایتا" امید برگرفته از نوآوری و مشتری گرایی در بانک کشاورزی می باشد. تاکید داشتند تحقق امید و امیدواری در سایه بروز و ظهور مضامین ذکر شده بوده و منتج به تدوام ارتباط با بانک خواهد بود.}, keywords_fa = {امید مشتری,خدمات بانکی,پدیدارشناسی}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_157059.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_157059_2fd20db4a915bc805958234b2a70e9f3.pdf} }