@article { author = {Ghayyem Alaei, Keivan and Esmaeilpour, Hasan and Saeednia, Hamidreza and Haghshenas, Farideh}, title = {Mathematical study of factors affecting customer experience management of brand affiliation}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {11}, pages = {4640-4651}, year = {2023}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.288951.1782}, abstract = {The overall goal of this study was to explore in depth the phenomenon of customer experience of brand dependence. The present study is part of exploratory research in terms of research purpose, foundation research theory in terms of research approach, and combined research in terms of research method. The method of data collection in this study is the use of structured interviews. In this study, in order to fit the conceptual model of research and study of path coefficients, path analysis method and structural equations were used using Smart AMOS software. he results of the two process of reviewing the research background and interviewing the experts, during the open and central coding process of 200 identified items, were classified in the form of 36 main categories (components). Finally, 36 main categories were placed in the form of 12 dimensions and were presented as designing the customer experience model in brand dependence. In the present study, in order to evaluate the conceptual model of the research and also to ensure the existence or absence of causal relationship between the research variables and to examine the appropriateness of the observed data with the conceptual research model, the research hypotheses were tested using structural equation model. Based on the significance level of 0.05, the critical value should be greater than 1.96, , also values less than 0.05 for the value of P indicate a significant difference in the calculated value for regression weights with zero value in The level is 0.95.}, keywords = {Brand dependency,Structural Equations,customer experience management,mathematical model}, title_fa = {بررسی ریاضی عوامل موثر بر مدیریت تجربه مشتری از وابستگی برند}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف کشف عمیق پدیده‌ تجربه مشتریان از وابستگی به برند بوده است. روش پژوهش حاضر تلفیقی و از نظر هدف پژوهشی کاربردی بود. روش جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه ساختار یافته بود. یافته ها نشان داد بعد ارزشی در قالب سه مقوله ارزش‌های مطلق، ارزش های نسبی و ارزش های زمینه ای؛ بعد شناختی با سه مقوله ارزش‌های مطلق، ارزش های نسبی و ارزش های زمینه ای؛ بعد انگیزشی در قالب سه مقوله ، محصولات اصلی، سفارشی سازی و تحقق وعده، بعد احساسی در قالب دو مقوله ارزش ادراک شده و تمایلات احساسی؛ بعد فیزیکی با سه مقوله موارد امنیتی، نرم افزارها و سخت افزارها؛ بعد رفتاری در قالب 4 مقوله ارزیابی کارکنان، رفتار شهروندی، انعطاف پذیری و تمایلات رفتاری؛ بعد ارتباطی با سه مقوله انتظارات مشتری، عملکرد و پیگیری؛ و بعد وابستگی به برند در قالب دو مقوله توجه به ویژگی برند و توجه به مشتری بعد از ابعاد اصلی تجربه مشتری از وابستگی برند بودند. در بخش کمی نیز نتایج با استفاده از معادل یابی ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج بخش کمی نشان داد متغیرهای شناسایی شده دارای رابطه معناداری بودند و سرانجام الگوی پیشنهادی مورد برازش قرار گرفت.}, keywords_fa = {وابستگی برند,معادلات ساختاری,مدیریت تجربه مشتری,مدل ریاضی}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_157540.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_157540_88b2064a0a3e41e7025cd8f8a2bb8fb5.pdf} }