@article { author = {Pashakhanlou, Negarin and Hasan Moradi, Narges and Rabiei Dolabi, Majid}, title = {Identify and analyze the factors affecting talent management for Farhangian University in the south of the country}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {3}, number = {1}, pages = {2581-2602}, year = {2020}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.363996.4033}, abstract = {The purpose of this research is to identify and analyze the factors affecting talent management for Farhangian University in the south of the country. This research was carried out in terms of the purpose of the foundation. The research community was formed by experts in the field of educational sciences who are experts in the field of talent management (they had books or textbooks). Based on theoretical saturation criteria, 10 people were selected in a targeted way. Data was collected by semi-structured interview. As a result of 139 primary concepts (open code), 15 main concepts (core code) were obtained, which in the form of a paradigm model including the core category (competency development system) (attraction, development and promotion and maintenance), causal factors (internal conditions) , structural conditions and organizational processes), contextual factors (management factors, manpower planning and infrastructural factors), strategic factors (structural, process), environmental factors (environmental dynamics and environmental support) and consequences (individual and organizational). became.}, keywords = {Talent,Faculty members of Farhangian University,Competency development}, title_fa = {شناسایی و واکاوی عوامل موثر بر مدیریت استعداد برای دانشگاه فرهنگیان جنوب کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش شناسایی و واکاوی عوامل موثر بر مدیریت استعداد برای دانشگاه فرهنگیان جنوب کشور می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف داده بنیاد اجرا شد. جامعۀ پژوهش را صاحب نظران حوزه ی علوم تربیتی متخصص در زمینه ی مدیریت استعداد( کتاب و یا مقله داشتند) تشکیل دادند. بر اساس معیار اشباع نظری 10 نفر به روش هدفمند انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه ی نیمه ساختار یافته گردآوری شد. در نتیجه 139 مفهوم اولیه ( کد باز)، 15 مفهوم اصلی( کد محوری) به دست آمد، که در قالب مدل پارادایمی شامل مقوله ی محوری (نظام توسعه شایستگی) ( جذب، توسعه و ارتقاء و نگهداری)، عوامل علی ( شرایط داخلی، شرایط ساختاری و فرآیندهای سازمانی)، عوامل زمینه ای (عوامل مدیریتی، برنامه ریزی نیروی انسانی و عوامل زیر ساختی)، عوامل راهبردی (ساختاری، فرآیندی)، عوامل محیطی( پویایی محیطی و حمایت محیطی) و پیامدها ( فردی و سازمانی) ارائه شد.}, keywords_fa = {استعداد,اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان,توسعه شایستگی}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_158488.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_158488_5af0787277aba9072f029f53c0d36ab9.pdf} }