@article { author = {mohammadi, omid and pirzad, ali and mosavi, seyed najmedin}, title = {Ranking of Factors Affecting Customer Environmental Behavior for Organic Products of Nature Zande Co. with Brand (Cinere) in Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad Provinces}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {11}, pages = {4685-4699}, year = {2023}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.292049.1879}, abstract = {The present study has ranked the factors affecting the environmental behavior of customers for organic products of Nature Zande Company with the brand (Cinere) in Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad Provinces.Method: The research method was based on the applied purpose and in terms of data collection was quantitative. The statistical population of the research is the sellers of Kohgoluyeh and Boyer-Ahmad stores with an appropriate level of sales of Cinere products to 40 people. In this study, the data collection tool was the standard green marketing questionnaire (Jawaher et al.). Network analysis method has been used to rank the importance of the components and dimensions of the designed model.Results: The components affecting the environmental behavior of customers for organic products of Nature Zande Co. with the brand (Cinere) in Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad Province were identified in the form of 4 components and then using the opinions of 40 vendors using network analysis method These components are ranked.Conclusion: The results of ranking the variables affecting the environmental behavior of customers using network analysis model showed that the highest importance is related to environmental concerns with a weight of 0.446 and a clean label with a weight of 0.51 is important among the studied variables. Be.Keywords: Green Marketing, Organic Products, Network Analysis, Environmental Concern, Live Nature Company.}, keywords = {Keywords: Green Marketing,Organic Products,Network analysis,Environmental concern,Live Nature Company}, title_fa = {رتبه بندی عوامل موثر بر رفتار زیست محیطی مشتریان برای محصولات ارگانیک شرکت طبیعت زنده با برند (سینره)در استان کهگیلویه و بویراحمد}, abstract_fa = {زمینه: پژوهش حاضر به رتبه بندی عوامل موثر بر رفتار زیست محیطی مشتریان برای محصولات ارگانیک شرکت طبیعت زنده با برند(سینره) در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است. روش: روش پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها کمی بوده است. جامعه آماری پژوهش، فروشندگان فروشگاه های استان کهگلویه و بویر احمد با سطح مناسب فروش محصولات سینره به تعداد 40 نفر می باشد. در این پژوهش، ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ی استاندارد بازاریابی سبز(جواهیر و همکاران) بود. برای رتبه بندی اهمیت مولفه ها و ابعاد مدل طراحی شده از روش تحلیل شبکه ای استفاده شده است. یافته ها: مولفه های موثر بر رفتار زیست محیطی مشتریان برای محصولات ارگانیک شرکت طبیعت زنده با برند(سینره) در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 4 مولفه شناسایی شده و سپس با استفاده از نظرات 40 نفر از فروشندگان با استفاده از روش تحلیل شبکه ای به رتبه بندی این مولفه ها پرداخته شده است. نتیجه گیری: نتایج رتبه بندی متغیرهای تاثیرگذار روی رفتار زیست محیطی مشتریان با استفاده از مدل تحلیل شبکه ای نشان داد که بالاترین اهمیت مربوط به دغدغه های زیست محیطی با وزن 0.446 بوده و برچسب پاک با وزن 0.51 اهمیت را در میان متغیرهای مورد بررسی دارا می باشد. کلید واژگان: بازاریابی سبز، محصولات ارگانیک، تحلیل شبکه ای، دغدغه زیست محیطی، شرکت طبیعت زنده.}, keywords_fa = {کلید واژگان: بازاریابی سبز,محصولات ارگانیک,تحلیل شبکه ای,دغدغه زیست محیطی,شرکت طبیعت زنده}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_158754.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_158754_ce84a0c9474a092172f7b8202f2c5225.pdf} }