%0 Journal Article %T بررسی ابعاد مؤثر در مدل اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی اجتماعی %J ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران %I انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران %Z 2676-6663 %A هاشمی فشارکی, دیبا %A ابراهیم‌زاده, رضا %A اعتباریان خوراسگانی, اکبر %A قیتانی, البرز %D 2022 %\ 10/04/2022 %V 5 %N 10 %P 337-360 %! بررسی ابعاد مؤثر در مدل اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی اجتماعی %K تبلیغات محیطی %K تبلیغات محیطی فرهنگی و اجتماعی %K اثربخشی تبلیغات محیطی %R 10.30510/psi.2022.306861.2390 %X بررسی ابعاد مؤثر در مدل اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی اجتماعیچکیده:در طی سال‌های اخیر استفاده از تبلیغات محیطی به‌منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و سیاسی، آموزش‌های شهروندی و... از عوامل موفقیت سازمان‌ها بوده است. یکی از مسایل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات محیطی فرهنگی اجتماعی، ارزیابی اثربخشی این نوع تبلیغات است. برای ارائه اثربخش تبلیغات محیطی فرهنگی اجتماعی ابتدا باید ابعاد مؤثر در اثربخشی را شناسایی نمود و با استفاده از روش‌های علمی آن را به‌کار برد. در تحقیق حاضر با استفاده از روش تحقیق فراترکیب ابتدا عناصر مؤثر در تبلیغات محیطی همچون محتوا، اصالت، یادآوری، ایده، جاذبه، خلاقیت، منحصربه‌فرد، شفافیت، هم‌راستایی، قابل فهم، جذابیت، جلب توجه، ادعا و مسئولیت اجتماعی، موقعیت، تکرار، زمان و.. به‌دست آمد. سپس با روش کمی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی؛ مولفه‌های نهایی مدل تبلیغات محیطی فرهنگی اجتماعی شناسایی شد و با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی؛ مؤلفه‌های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی تأیید شد. %U https://jou.spsiran.ir/article_156576_4c605fb3664fb92eaf00d423a37e2dd4.pdf