%0 Journal Article %T ارائه مدلی برای آموزش ریاضیات در مدارس ابتدایی : به روش تحقیق داده بنیاد %J ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران %I انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران %Z 2676-6663 %A مهدی پور, علی %A احمدبیگی, فاطمه %A کلانتری, مهدی %D 2022 %\ 10/10/2022 %V 5 %N 10 %P 2588-2606 %! ارائه مدلی برای آموزش ریاضیات در مدارس ابتدایی : به روش تحقیق داده بنیاد %K آموزش ریاضی %K مدل آموزش ریاضی %K مدارس ابتدایی %K گرانددتئوری %R 10.30510/psi.2022.312516.2558 %X این پژوهش به ارائه مدلی برای آموزش ریاضیات در مدارس ابتدایی می پردازد.داده ها به روش تحقیق داده بنیاد(گرانددتئوری) از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته جمع آوری شدند.جامعه آماری با روش نمونه گیری هدفمندو نظری،یک نمونه 10 نفری از معلمان متخصصی که آموزش ریاضیات در مدارس ابتدایی ناحیه 2 اهواز را به عهده دارند،بودند.پس از انجام مصاحبه، با بهره گیری از روش گیلرز و استراوس (1967) و توصیه های میلرز و هوبرمن (1994) ، براساس تحلیل مصاحبه ها در سه سطح کدگذاری باز ،محوری و گزینشی داده های حاصل از مصاحبه ها و استخراج کدهای مفهومی حاصل شده است.برای کدگذاری داده ها از نرم افزار تحلیل داده های کیفی MAXQDA 2020استفاده گردید.برای اعتبار بخشی به نتایج تحقیق و ارزیابی کیفیت پژوهش از معیارهای چهارگانه گوبا و لینکلن (۲۰۰۰) استفاده شد.مدل مفهومی استخراج شده درقالب الگوی پارادایمی(شرایط علی، راهبردها،شرایط زمینه ی،مداخله گرها و پیامدها ) و مدل پیشنهادی پژوهشگر نشان داد که عوامل متعددی بر پدیده آموزش ریاضیات تاثیرگذاراست. %U https://jou.spsiran.ir/article_156765_c98bc9e16266c17b2302aae0f4e7618d.pdf