%0 Journal Article %T بررسی بازاریابی در صنعت هتلداری با رویکرد مدلسازی معدلات ساختاری %J ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران %I انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران %Z 2676-6663 %A بیگ پورتنها, مریم %A نمامیان, فرشید %A تقوایی, رضا %A قبادی لموکی, تحفه %D 2023 %\ 01/21/2023 %V 5 %N 11 %P 1024-1038 %! بررسی بازاریابی در صنعت هتلداری با رویکرد مدلسازی معدلات ساختاری %K بازاریابی %K هتلداری %K صنعت هتل داری %K معدلات ساختاری %R 10.30510/psi.2022.314040.2600 %X این پژوهش با هدف بررسی و برازش الگوی هنجار بازاریابی اخلاقی در صنعت هتلداری با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری به انجام رسید. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی، و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها، رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری می‌باشد. در روش کمّی نیز، مدیران و کارکنان ارشد گروه هتل‌های پارسیان به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند و از میان آنها، 210 نفر بر اساس روش نمونه‌برداری طبقه‌ای تصادفی با تسهیم متناسب به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در فاز کمّی تحقیق نیز، ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای بسته و محقق ساز مشتمل بر 42 گویه بود که بر اساس مدل مفهومی اولیه طراحی گردید. در فاز کمّی تحقیق، جهت انجام تجزیه و تحلیل های توصیفی و استنباطی، از نرم‌افزارهای SPSS، Lisrel و smartPLS استفاده شد. سرانجام، نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل هنجارهای بازاریابی اخلاقی در صنعت هتلداری (بر اساس ساختار مدل پارادایمی) شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرار گرفتند. %U https://jou.spsiran.ir/article_157084_adf3f36d7a764ec8e360f531e69b8c41.pdf