%0 Journal Article %T طراحی الگوی استراتژیک توسعه شایستگی‌های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد مطالعه: مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان %J ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران %I انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران %Z 2676-6663 %A سبک آرا, مجید %A باقری, افسانه %A باقری, آرزو %A ساکتی, پرویز %D 2023 %\ 02/20/2023 %V 5 %N 12 %P 1799-1820 %! طراحی الگوی استراتژیک توسعه شایستگی‌های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد مطالعه: مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان %K الگوی استراتژیک %K کار آفرینی %K شایستگی های کارآفرینانه %K دانشگاه جامع علمی کاربردی %R 10.30510/psi.2022.310126.2458 %X امروزه دانشگاه‌ها در عرصه‌های متعددی از جمله ابعاد مدیریت دانشجویان در سطح ملی و بین المللی، با یکدیگر در رقابت هستند. این پژوهش قصد دارد به بررسی و طراحی مدل استراتژیک توسعه‌ی شایستگی‌های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بپردازد. هدف اصلی این مطالعه، طراحی الگوی استراتژیک توسعه شایستگی‌های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی است. با توجه به ماهیت و اهداف تحقیق، برای پاسخ به سوالات پژوهش، نظریه‌پردازی و ارائه مدلی زمینه‌ای در مورد توسعه شایستگی‌های کارآفرینانه، روش تئوری داده بنیاد در دستور کار قرار گرفته است. استفاده از روش تئوری داده بنیاد می‌تواند هدف توسعه دانش کاربردی در حوزه شایستگی‌های کارآفرینانه را تحقق بخشد تا به تصمیم‌گیری‌های آتی کمک نماید. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مدیران عالی، مدیران میانی، کارشناس مسئول دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان می‌باشد که طبق گزارش دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان 20 نفر بودند. در این پژوهش، فرایند تحلیل داده ها با توجه به اهمیت آن در رویکرد نظریه زمینه‌ای طی سه مرحله کدگذاری صورت پذیرفته است. در پژوهش حاضر با تاکید بر رویکرد قابلیت‌های سازمانی، شایستگی‌های کارآفرینانه دانشجویان در سه مقوله اصلی استراتژی اشتیاق، استراتژی توانایی و استراتژی گرایش و هفت مقوله‌های فرعی شامل ارتباط با صنعت، بخش خصوصی، بخش مالی، زیرساخت‌، ساختار بازار، سازماندهی و سیاست های وزارت علوم تدوین شد. %U https://jou.spsiran.ir/article_158292_6462d00dfbc0d0d2ea02ba1ea8890980.pdf