%0 Journal Article %T ارائه الگوی برنامه درسی مدارس هوشمند در ایران در دوره متوسطه %J ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران %I انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران %Z 2676-6663 %A قانع, زهرا %A یار محمدیان, محمد حسین %A رحمانی, جهانبخش %D 2022 %\ 10/16/2022 %V 5 %N 12 %P 2312-2330 %! ارائه الگوی برنامه درسی مدارس هوشمند در ایران در دوره متوسطه %K الگوی درسی %K هوشمندسازی %K دوره متوسطه %K برنامه درسی %R 10.30510/psi.2022.307226.2392 %X در این پژوهش ارائه الگوی برنامه درسی مدارس هوشمند در ایران در دوره متوسطه بررسی شده است. روش پژوهش ترکیبی و پژوهشی کاربردی بود. یافته ها نشان داد 4 عامل ( هوف، محتوا، روش و ارزیابی ) از عناصر اصلی یک برنامه درسی می باشد. آنچه آنرا متمایز می سازد در ابعاد مختص به هر کدام از عوامل بوده که وجهه ای از خلاقیت ابتکار، توسعه ، تحول، اتعطاف پذیری، عبور از موانع، خودکارایی، مشارکت، تلفیق و ... را به خود اختصاص داده که به این برنامه اجازه داده تا در همه جا و برای همه کس بدور از موانع زمانی مکانی و زبانی فرد بتواند در هر جا با در دست داشتن یک گوشی هوشمند یا یک رایانه از مطالب ارائه شده استفاده و در صورت ابهام سوال خود را مطرح با مشارکت با پشتیبان معلمان و دانش آموزان دیگر و استفاده از دنیای بزرگ و گسترده اینترنت به ابهامات خود خاتمه داده دهد. و بر مشکلات خود غلبه و مسائل پی آمده برای خود را رفع نماید که در هیچ جای دیگر در هیچ الگوی آموزشی شاهید چنین بعد عظیمی از مشارکت و مساعدت نبوده و مدارس هوشمند این مهم را مرتفع ساخته است. %U https://jou.spsiran.ir/article_158325_6c28fc6275bdcb87ec6857d01bcc488d.pdf