TY - JOUR ID - 147459 TI - تعارض در ارزش های بنیادی و شیوه های جامعه پذیری سیاسی کارگزاران رسانه های جمعی ایران در سال 1399-1398 JO - ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران JA - PSI LA - fa SN - 2676-6663 AU - ساعی فر, محمد AU - مهاجری, اصغر AU - امیرمظاهری, امیرمسعود AU - محکی, علی اصغر AD - دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران. AD - استادیار گروه جامعه شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران. AD - هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی AD - - گروه ارتباطات،دانشگاه علامه طباطبایی،تهران ،ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 5 IS - 1 SP - 115 EP - 138 KW - جامعه پذیری سیاسی KW - احزاب KW - کارگزاران رسانه KW - فوکوس گروپ KW - تهران DO - 10.30510/psi.2022.263141.1402 N2 - ظرفیت جامعه پذیری جناح های سیاسی شامل بررسی دو مفهوم اصلی جامعه پذیری سیاسی و جناح های سیاسی مستقر در ایران است. از این رو آنچه به عنوان رویکرد نظری به کار گرفته شده تلفیقی از رویکرد های جامعه پذیری سیاسی و احزاب است که به شکل چارچوب برگرفته شده از دیدگاه های دووس می باشد.روش شناسی پژوهش ناظر به تکنیک های اسنادی برای بررسی اسناد و شیوه فوکوس گروپ متخصصان برای مطالعات اکتشافی می باشد.فوکوس گروپ شامل بهره گیری از 8 کارشناس خبره که طریق مصاحبه ی گروهی با بررسی، شناسایی تخصصی، داده های مورد نیاز از طریق روش کیفی پرداختند و ماحصل نتایج با توجه به پرسش اصلی که طیف بندی جناح های سیاسی و گونه شناسی آنها و همچنین میزان اثر بخشی در جامعه پذیری سیاسی بود نشان داد که اصحاب رسانه در سه جناح اصولگرا و اعتدال و اصلاح طلب در یک برآیند شیوه ها و ابزار های یکسانی در انتقال جامعه پذیری سیاسی مورد وفاق خویش دارند اما محتوای این جامعه پذیری با توجه به رسالت های جناحی و راهبرد های سیاسی و رخداد های متصل به آن مدام در تغییر و تحول است. UR - https://jou.spsiran.ir/article_147459.html L1 - https://jou.spsiran.ir/article_147459_24a017261a396f0e64d5ac6e8187b0b3.pdf ER -