TY - JOUR ID - 153400 TI - شناسایی مولفه های موثر در ایجاد تعلق خاطر به یک مفهوم ناملموس در شرایط پیچیده اجتماعی حاکم بر جوامع برند JO - ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران JA - PSI LA - fa SN - 2676-6663 AU - کاشانی, محمد AU - حمدی, کریم AU - نوابخش, مهرداد AD - دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران. AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - استاد گروه جامعه شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 3 IS - 4 SP - 2599 EP - 2618 KW - جامعه برند KW - تعلق خاطر در جامعه برند KW - اضطراب از تعلق KW - اجتناب از تعلق KW - پدیدار شناسی DO - 10.30510/psi.2022.350741.3698 N2 - هدف این پژوهش شناسایی و درک عمیق آن دسته از سازه‌ها و مؤلفه‌هایی است که منجر به ایجاد و یا تقویت دلبستگی و تعلق خاطر در جوامع یک برند، در محیطی که سطح بالایی از اضطراب و اجتناب از دلبستگی وجود دارد، می‌شود. برای رسیدن به این هدف از رویکرد روش کیفی مصاحبه عمقی استفاده کردیم. برندها حتی در بازارهایی که به طور مستقیم در آن حضور ندارند نیز مشتریان دلبسته دارند که به عنوان اعضای جامعه آن برند شناخته می شوند. تمامی اعضای این جامعه علاوه بر اینکه مایل به ادامه تعهدشان نسبت به آن برند دارند، در نقش یک مبلغ از آن طرفداری می کنند. این در حالی است که سطح بالایی از اضطراب و اجتناب از دلبستگی توسط مشتریان این بازارها درک شده است. UR - https://jou.spsiran.ir/article_153400.html L1 - https://jou.spsiran.ir/article_153400_1156359f7f93e3ae2f8fd90bfc453000.pdf ER -