TY - JOUR ID - 153637 TI - تحلیل تکالیف رسانه های جمعی ازمنظر فقه و حقوق ایران در تبلیغات رسانه ای JO - ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران JA - PSI LA - fa SN - 2676-6663 AU - حیدری, محمد علی AU - حیدری نارمندی،, محمد AU - راعی, مسعود AD - استادیار فقه و مبانی حقوق، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آبا د،اصفهان،ایران (نویسنده مسئول) AD - دانشجوی دکتری فقه ومبانی حقوق اسلامی ،واحد نجف آباد،دانشگاه آزاد اسلامی ، نحف آباد،اصفهان، ایران AD - دانشیار گروه حقوق,،واحد نجف آباد،دانشگاه ازاد اسلامی ، نجف اباد،اصفهان،ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 3 IS - 2 SP - 508 EP - 523 KW - رسانه های جمعی KW - فقه وحقوق ایران KW - تبلیغات رسانه ای DO - 10.30510/psi.2021.305499.2326 N2 - رسانه های جمعی کارکردهای فردی همچون هویت یابی ، اطلاع رسانی ، تعامل اجتماعی و تفریح دارند که علاوه بر این موارد ؛ کارکردهای اجتماعی و اصلی را در بر می گیرد. این کارکردها شامل پیوستگی ، همبستگی ، تداوم ، سرگرمی و بسیج اجتماعی است . در نظام ایران رسانه ها باید بکوشند که در چارچوب هنجارهای اجتماعی، اصول اخلاقی و مبانی فقهی فعالیت داشته باشند. از جمله فعالیت‌های رسانه جمعی مربوط به تبلیغات رسانه ای است. تبلیغات رسانه ای با بهره مندی از رسانه های نوین و متنوعی که در راستای پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده اند، در راستای تاثیرگذاری بر زندگی اجتماعی و حتی فرهنگ افراد واقعیتی انکار ناپذیر بوده که حتی فراتر از یک تبلیغ ساده یا پیوند دهنده و معرفی کننده فروشنده به خریدار و بالعکس است، بلکه تاثیرات عمیق و حتی بنیادی در زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصاددی و فرهنگی دارد و از جمله منابع اصلی مالی در رسانه ها مطرح میشود.در مقاله حاضر به تحلیل و بررسی تکلیف رسانه های جمعی در رابطه با تبلیغات رسانه ای از منظر فقه و حقوق ایران پرداخته شده است. UR - https://jou.spsiran.ir/article_153637.html L1 - https://jou.spsiran.ir/article_153637_d03a2375ed2617fc5194a4f19bd73e96.pdf ER -