TY - JOUR ID - 155703 TI - نقش خصوصیات ادراکی در تداعی ذهنی برند موسسات حسابرسی JO - ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران JA - PSI LA - fa SN - 2676-6663 AU - پیرویسی, سعید AU - حجازی, رضوان AU - محمد زاده, حیدر AD - دانشجوی دکتری AD - استاد حسابداری دانشگاه خاتم،تهران،ایران AD - دانشیارگروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 5 IS - 9 SP - 190 EP - 208 KW - خصوصیات ادراکی KW - برندسازی موسسات حسابرسی KW - تداعی ذهنی برند DO - 10.30510/psi.2022.275991.1595 N2 - نقش اصلی حسابرس مستقل اعتماد بخشیدن و اعتبار بخشی به صورت های مالی است. صورت های مالی مرکز ثقل و محور گزارش ها و اطلاعات مالی است. صورت های مالی ابزار پاسخ گویی و تصمیم گیری شناخته می شود.این صورت ها زمانی در تصمیم گیری و پاسخ گویی مفید واقع می شود که قابل اعتماد، شفاف و دارای کیفیت مناسب باشد. پژوهش حاضر به برندسازی موسسات حسابرسی از طریق پیش‌بینی روابط علَی میان سازه های خصوصیات ادراکی و تداعی ذهنی موسسات حسابرسی پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش، حسابرسان مستقل بوده و جهت گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه استاندارد استفاده‌شده است. پس از انجام آزمون‌های پایایی و روایی داده‌های نمونه، تحلیل‌های مربوط بر اساس رویکرد مدل یابی ساختاری صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که سازه های همدلی و تعهد عاملی موثر در تداعی ذهنی برند موسسه حسابرسی می باشند. این اطمینان بخشی در قالب گزارش حسابرسی انتشار می یابد.محصول نهایی حسابرسی یک واحد تجاری گزارشی است که حسابرس در آن نظر حرفه ای خود را در مورد مطلوبیت صورتهای مالی ارائه می کند UR - https://jou.spsiran.ir/article_155703.html L1 - https://jou.spsiran.ir/article_155703_1dfe9f731fedad92aff68a5babf41381.pdf ER -