TY - JOUR ID - 164078 TI - طراحی الگوی کیفی مدل استراتژیهای همکاری در زنجیره های تامین خدمات مالی JO - ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران JA - PSI LA - fa SN - 2676-6663 AU - رضوانی, محمدشهاب AU - عموزاد مهدیرجی, حنان AU - عباسیان, عزت اله AU - مهرگان, محمد رضا AD - دانشجوی دکتری تحقیق در عملیات، گروه مدیریت صنعتی، پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت صنعتی، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار اقتصاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران،ایران AD - استاد گروه مدیریت صنعتی، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 5 IS - 7 SP - 1586 EP - 1605 KW - استراتژی همکاری KW - نظریه چشم انداز KW - خدمات مالی KW - زنجیره تامین مالی DO - 10.30510/psi.2023.343456.3487 N2 - پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی کیفی مدل استراتژیهای همکاری در زنجیره های تامین خدمات مالی انجام شده است. این پژوهش از لحاظ روش گردآوری داده‌ها، توصیفی و از جهت شیوه اجرا، کیفی بود. در بخش کیفی با استفاده از رویکرد تحلیل مضمون، ابعاد و مولفه های استراتژی های همکاری در زنجیره تامین شناسایی گردید و پژوهشگر با استفاده از روش کیفی و مبتنی بر مولفه های نظریه چشم انداز به طراحی یک الگو کیفی مدل استراتژی های همکاری پرداخت. استراتژی همکاری شناسایی شده براساس نظریه چشم انداز دارای 5 مولفه تقلیل حساسیت(زیرمعیارها: مشارکت ارائه دهندگان خدمات تامین مالی، تخصص فنی ارائه دهندگان خدمات تامین مالی، انعطاف پذیری ارائه دهندگان خدمات تامین مالی)، گسترش سود(زیرمعیارها: هدایت راهبری تامین مالی، نظارت و کنترل، مدیریت بهینه قراردادها)، اجتناب از ضرر(زیرمعیارها: تسهیل در سرمایه گذاری، تخصیص منابع مالی، مدیریت هزینه)، ضریب احتمالات(زیرمعیارها: درک مشتریان هدف و تامین انتظارات آن، اعتماد متقابل بین ارائه دهندگان خدمات تامین مالی و عوامل تامین مالی، کیفیت روابط) و وابستگی به مرجع( زیرمعیارها: جذب سیاست های حمایتی شرکا، تحلیل فعالیت های رقبا، تحقیق و توسعه در زمینه موفقیت خدمات تامین مالی) بود. UR - https://jou.spsiran.ir/article_164078.html L1 - https://jou.spsiran.ir/article_164078_b108c3515d3af41b3604d8479b5c5376.pdf ER -