ﺍﺗﻘﻴﺎﺀ،ﻧﺎﻫﻴﺪ.(۱۳۸۴)."ﺗﻌﺎﻣﻞﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽﻭﻣﺪﻳﺮﻳﺖﻭﺭﺯﺷﯽ".ﻧﺸﺮﻳﺔﭘﮋﻭﻫﺶﺩﺭﻋﻠﻮﻡﻭﺭﺯﺷﯽﭘﮋﻭﻫﺸﮑﺪﺓﺗﺮﺑﻴﺖﺑﺪﻧﯽﻭﻋﻠﻮﻡﻭﺭﺯﺷﯽﻭﺯﺍﺭﺕﻋﻠﻮﻡﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕﻭﻓﻨﺎﻭﺭﯼ. ﺳﺎﻝﺍﻭﻝ، ﭘﻴﺶﺷﻤﺎﺭﺓﻳﮏ.
اصفهانی، نوشین(1388)، جهانگردی ورزشی، انتشارات عصر انتظار، دانشگاه الزهراء.
اﺻﻔﻬﺎﻧﻲ،ﻧﻮﺷﻴﻦ(1388)،ﺗﺤﻠﻴﻞﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛّﺮﺑﺮﺗﻮﺳﻌﻪﺻﻨﻌﺖﺟﻬﺎﻧﮕﺮدیورزﺷﻲداﺧﻠﻲوﺧﺎرﺟﻲواراﺋﻪﻣﺪلﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰیاﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚدرﻛﺸﻮر،رﺳﺎﻟﻪدﻛﺘﺮی،داﻧﺸﮕﺎهﺗﻬﺮان.
پارسائیان،علی.وسیدمحمداعرابی(1382)،“جهانگردیدرچشماندازیجامع”، ترجمۀویرایش 2تهران، دفترپژوهشهای فرهنگی.
تولایی،سیمین، (1378)،مروری بر صنعت گردشگری،انتشارات دانشگاه تربیت معلم تهران.
ﺧﺴﺮوی،ﺣﺴﯿﻦ. (1385)، «ﻓﻀﺎیﺷﻬﺮیوﮔﺮدﺷﮕﺮیورزﺷﯽ»،اوﻟﯿﻦﻫﻤﺎﯾﺶﻣﻠﯽﺷﻬﺮوورزش.
ﺳﻘﺎﯾﯽ،مهدی. (1385)، « ﭼﺎﻟﺶﻫﺎیﺻﻨﻌﺖﺗﻮرﯾﺴﻢدراﯾﺮانوراﻫﮑﺎرﻫﺎیﺑﻬﺒﻮدوﺗﻮﺳـﻌﻪآن»،ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪﻣﻘـﺎﻻتﻫﻤﺎﯾﺶﺟﻐﺮاﻓﯿﺎوﻗﺮنﺑﯿﺴﺖوﯾﮑﻢ،اﻧﺘﺸﺎراتداﻧﺸﮕﺎهآزاداﺳﻼﻣﯽﻧﺠﻒآﺑﺎد.
کاظمی، مهدی (1387) مدیریت گردشگری، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم نسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
کوپر، کریس و فلچر، جان و گیلبرت، دیوید و ون هیل، استفان (1380): اصول و مبانی جهانگردی، ترجمه اکبر غمخوار، تهران، انتشارات پیام نور.
لومسدن، لس (1380): بازاریابی گردشگری، ترجمه محمد ابراهیم گوهریان، تهران دفتر پژوهشهای فرهنگی، تارخ انتشار به زبان اصلی (1997 م).
لی، جان (1378) گردشگری و توسعه در جهان سوم، ترجمه عبدالرضا رکن الدین افتخاری و معصومه السادات صالحی امین، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
ﻣﺤﺮﻡﺯﺍﺩﻩ، ﻣﻬﺮﺩﺍﺩ(۱۳۸۵). "ﻣﺪﻳﺮﻳﺖﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽﻭﺭﺯﺷﯽ". ﺗﺄﻟﻴﻒ، ﭼﺎﭖﺍﻭﻝ، ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﺍﺕﺟﻬﺎﺩﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﺍﺭﻭﻣﻴﻪ.
ﻣﻮﺣﺪ،علی. (1393)، «ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎیﮔﺮدﺷﮕﺮی»،درﺳﻨﺎﻣﮥﺟﻐﺮاﻓﯿﺎوﺻﻨﻌﺖﺗﻮرﯾﺴﻢ،داﻧﺸﮑﺪهادﺑﯿﺎت،داﻧﺸﮕﺎهﺷﻬﯿﺪﭼﻤﺮاناﻫﻮاز.
ﻫﺎﺷﻤﯽ،ﻃﻪ. (1394)، «ﺗﻮرﯾﺴﻢورزﺷﯽ،زﻧﺎن،ﻣﻮاﻧﻊوراهﮐﺎرﻫﺎ»،ﭘﻨﺠﻤﯿﻦﮐﻨﮕﺮهﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽﻋﻠﻤـﯽ،ورزﺷـﯽﺑـﻪﺳﻮیآﯾﻨﺪه،ﺗﻬﺮان،ﺷﻬﺮﯾﻮروﻣﻬﺮ 1384.
Al-Badi, A., Tarhini, A., & Al-Sawaei, S. (2017). Utilizing social media to encourage domestic tourism in Oman. International Journal of Business and Management, 12(4), 84-94.
BattykIM.Skiss. (2009). “Tourism-common cause”.Polhsh tourist products.Tourism management. PP:1-3.
Braz, J.I.(2002). Sport for all moves people around the globe: New perspective for tourism. Journal of Asiana sport For All, Vol. 1 ,pp. 47-52.
Burkart, A. and S. Medlik (1981), Tourism, Past, Present and Future. London: Heineman.
Cooper , C.P .and A. Lockwood (1994),Progress in TourismRecrationand Hospitality Managemen, Published in Association With University of Survey by:Wiley Publisher.
Daniel C. Funk , Tennille J. Bruun(2007),The role of socio-psychological and culture-education motive in marketing internation sport tourism: A cross-cultural perspective,Tourism Management 28 806-819.
Deery, M, &Jago, L, 2006, The Management of Sport Tourism, in Heather Gibson, Sport Tourism: Concepts and Theories, Rutledge Taylor & Francis Group
Funk D.C and Bruun T. J (2007) The role of socio-psychological and culture education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective, Tourism management 28, pp 806-819
Funk, D. C., &Bruun, T. J. (2007). The role of socio-psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective. Tourism management, 28(3), 806-819.
Higam, J .E.,&Hinch. T(2006) Sport and Tourism Reserch: A Geographic Approach. Journal of Sport & Tourism, pp. 31- 49m;
Kennelly, M., &Toohey, K. (2014). Strategic alliances in sport tourism: National sport organisations and sport tour operators. Sport Management Review.
Laimer, P., & Weiss, J. (2009). Portfolio Analysis (PFA) as a strategic tool for tourism policy: an integrated analysis of overnight data. Tourism Review, 64(1), 17-31.
Lee, Y. (2003). “conference on sport and tourism”. Journal of Sport Tourism, ISSN 14616688 print/ISSN 1470-1340 online / 031020075-19.
Mill, R.C. and A . M. Morrison(1992), The Tourism System:an Introductory Text, 2 ed.NewJersey:Prentice Hall.
NeirottiL.D. :Bosetti H.A.: Teed K.C.(2001)Motivation to attend the 1996 summer olampic Games . journal of Travel Reserch 35:46-56.
Orbasli, A. (2000), Tourism in Historic Town:Urban Conservation and Heritage Management, London:E and FN Spon.
Sinclair, M.T,M.Stabler(1997), The Economicis of Tourism, Roytledge
Strickland-Munro, J. & Moore, S. (2013). Indigenous involvement and benefits from tourism in protected areas: a study of Purnululu National Park and Warmun Community, Australia. Journal of Sustainable tourism, 21(1), 26-41.
Uysal, M., Sirgy, M. J., Woo, E., & Kim, H. L. (2016). Quality of life (QOL) and well-being research in tourism. Tourism Management, 53, 244-261.
World Tourism Organization (2001), Revolutionizing the View of the TOURISM Industry (Vancouver, Canada, May).