احمدی، سید احمد. (1397). اصول و روشهای تربیت در اسلام (جلد 6). اصفهان: دانشگاه اصفهان.
ارزانیپور، احمد.، و مکتبی، سعید. (1394). توسعهی پایدار و نقش آموزش در آن. پایگاه فرهنگی هنری نار، 26، 20.
اسماعیلی، مرتضی. (1397). نقش آموزش و پرورش در توسعه جوامع. آژانس خبری تحلیلی خورنا، 1(1)، 10.
امیری، بهادر. (1396). آیا آموزش و پرورش محور توسعه کشور است؟. خبرگزاری مهر، 1(2)، 10.
آزادمنش، رضا. (1394). اهمیت توسعه برای افغانستان و زمینههای گذار به آن. روزنامه افغانستان، 10(29)، 4.
بروجی، حسین. (1395). توسعه پایدار یعنی چه؟. دیپارتمنت محیطزیست، منابع طبیعی و توسعه پایدار، 5(8)، 34.
بهشتی، مهدی.، ابوجعفری، محمد.، و فقیهی، علی نقی. (1395). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد دوم). تهران: سمت.
پدیدهتبار، م. (1394). نقش آموزش در صلح و توسعه پایدار با تأکید بر کشورهای در حال توسعه. شرکت آموزشی پدیده تبار، 3(4)، 11.
حجتی, سید عبداله.، و کشتی آرای، نرگس (۱۳۹۳). هویت سیاسی ( پداگوژی انتقادی ) و برنامه درسی، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی، مرودشت، شرکت اندیشه سازان مبتکر جوان.
حسینی، آرام. (1396). بیهویتی فرهنگی در جهان امروز. مجله علمی پژوهش در علوم انسانی، 2(9)، 22.
حیدرقلیزاده، بهمنیار. (1390). توسعه اقتصادی. بیمه و اقتصاد، 21(6)، 59.
ذوعلم، حیدر. (1394). نقش پیوند خانواده و آموزش و پرورش در امر تربیت صحیح دانش آموزان. شورای عالی انقلاب فرهنگی، 30، 32.
رضائی، مهدیه.، و شبیری، سید محمد. (2014). تحلیلی بر نقش برنامهریزی راهبردی در آموزش توسعه پایدار با تأکید بر ابعاد زیستمحیطی. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیطزیست، 16 (ویژهنامه شماره 1)، 471-483.
سبحانینژاد، مهدی.، و امیری، زهرا. (1391). تأثیر مؤلفههای برنامه درسی پنهان بر بعد سیاسی هویت اسلامی ایرانی. مطالعات قدرت نرم، 7(2)، 63-80.
سعیدی، علی اصغر. (1390). نظریههای فرهنگی. مدیریت امور فرهنگی، 9(2)، 7-10.
سلیمی، جمال. (1391). هویت ملی و نظام آموزشی؛ بررسی جایگاه نظام آموزشی در تحولات هویتی. علمی - آموزشی تعلیم و تربیت، 1(2)، 10.
شاهرخی شهرکی، فرنگیس. (۱۳۹۴). بررسی عناصر هویت سیاسی، تاریخی و جغرافیایی در دیوان اشعار امیر علیشیر نوایی، پژوهشنامه اورمزد، 8: (27).
عظیمی، کاظم. (1394). زمینهسازی آموزشی و پرورشی برای ظهور مهدی موعود(عج). آینده روشن (مشرق موعود)، 10(4)، 1-10.
غفاریان شیرازی، حبیبرضا. (۱۳۹۲). نقش آموزش در توسعه پایدار، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، قم، دانشگاه پیام نور.
· کوشکی، امین.، انصاریفرد، حسین، حجازی، سیدنصرالله. (1398). تحول در رسانههای جمعی و تاثیر آن بر جامعهپذیری سیاسی (با تاکید بر جامعه ایرانی). فصلنامه جامعه شناسی سیاسی ایران. 2 (3): 199-163.
گنجی، عبدالله. (1396). دین سیاسی، سیاست دینی. خبرگزاری تسنیم، 8(4)، 10.
ملکی، مهدی.، و شیرخانیآزاد.، علی. (۱۳۹۵). بررسی جایگاه و نقش معلمان در تربیت شهروندی و سیاسی دانش آموزان، چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
محمدی، علی. (1397). اقتدار ملی و فرامرزی انقلاب اسلامی. مجله امید انقلاب، 3(7)، 12.
مهدوی، سید محمدصادق.، و پیلتن، فخرالسادات. (1388). بررسی جامعهشناختی نقش مدارس در شکلگیری هویت ملی دانشآموزان: (مطالعه موردی دانشآموزان سال سوم و پیشدانشگاهی شهر شیراز). مطالعات ملی، 40(10)، 89-116.
مهدی، لقماننیا.، و خامسان، احمد. (1389). جایگاه هویت ملی در نظام آموزش و پرورش ایران. پژوهشات فرهنگی ایران، 3(2)، 171.
نجفیعلمی، محمود. (1392). نقش آموزش و پرورش و خانواده در شکلگیری هویت نوجوانان. نشریه پیوند، 374(2)، 4.
نظری، حسن.، سیف اللهی.، سیف الله؛ و سرایی، حسن. (۱۳۹۷). تبیین جامعه شناختی گفتار هویت سیاسی و تحولات معنایی آن در گفتمان انقلاب اسلامی ایران 1357 (مورد مطالعه: سال های خرداد 76 تا خرداد 92) فصلنامه علوم اجتماعی. 25: (81).
نظری، صدیقه.، و فتحی، سروش. (1396). تحلیل رابطه بعد اجتماعی حمل و نقل شهری و توسعه اجتماعی در شهر تهران. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 9(3)، 108.
نظری، سارا.، عیوضی. رحیم.، مرتضویان، علی.، اشرفی، اکبر. (1398). راهکارهای مطلوب توسعه سیاسی در الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت. فصلنامه جامعه شناسی سیاسی ایران. 2 (4): 43-5.
همت خواه، عثماوندانی.، ازغندی، علیرضا.، ابطحی، مصطفی.، مجاهد، محمد مهدی. (1398). روند توسعة سیاسی در ایران از سال 1368 تاکنون براساس رویکرد آمارتیا کومار سن، فصلنامه جامعه شناسی سیاسی ایران. 2 (1): 74-49.
Kline, Rex. B. (2011), Principles and Practice of Structural Equation modeling (3nd Edition Ed). New York: The Guliford Press.
Dwarka, Sozan. (2018). What does political identity. Quora, 4(9), 22.
Emler, Nicholas., & Frazer, Elizabeth. (1999). Politics: The Education Effect. Oxford Review of Education, 25(1/2), 251-273.
O'Flaherty, Joanne., & Liddy, Mags. (2017). The impact of development education and education for sustainable development interventions: a synthesis of the research.
Olsson, Daniel., Gericke, Niklas., & Chang Rundgren, Shu-Nu. (2015). The effect of implementation of education for sustainable development in Swedish compulsory schools – assessing pupils’ sustainability consciousness (Vol. 22).
Paul, Pankaj Kumar., & Mehera, Chitralekha. (2016). Impacts of Education on Sustainable Development: A Micro Study in Burdwan District of West Bengal, India. American Journal of Educational Research, 4(7), 551-555.
Quintelier, Ellen. (2010). The effect of schools on political participation: a multilevel logistic analysis. Research Papers in Education, 25(2), 137-154.
Weakliem, David L. (2002). The Effects of Education on Political Opinions: An International Study. International Journal of Public Opinion Research, 14(2), 141-157. doi:10.1093/ijpor/14.2.141.