1
مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
2
گروه مدیریت بازرگانی، واحدتهران مرکزی،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
10.30510/psi.2022.292359.1888
چکیده
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل بازاریابی اجتماعی؛ با نگاهی بین رشتهای بازاریابی- جامعه شناسی صورت پذیرفته است. روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. برای گردآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختاریافته و تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفته است. نمونهگیری به روش نظری و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند انجام و جامعـة آماری مطابق با الگوی نظاممند نظریـة داده بنیـاد، از میان خبرگان و مدیران با سابقه فعال در حوزه سالمندان انتخاب شدهاند. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده از مصاحبهها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، حاکی از آن است که برای موفقیت بازاریابی اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی بین رشتهای بازاریابی- جامعه شناسی، مدیران بایستی به مقولهها و زیرمقولههای شناسایی شده توجه نموده و با ژرفنگری، جهت مناسب و مسیر آینده سازمان را مشخص سازند، افراد را به مسیر تعیین شده هدایت کنند و انگیزه ایجاد تحول را در کارکنان سازمانها به وجود آورند.
پوردشت, لیلا, خیری, بهرام, & حیدری, عباس. (1401). ارائه مدل بازاریابی اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی: نگاهی بین رشته ای بازاریابی -جامعه شناسی با تاکید بر جامعه سالمندان. ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 5(11), 623-640. doi: 10.30510/psi.2022.292359.1888
MLA
لیلا پوردشت; بهرام خیری; عباس حیدری. "ارائه مدل بازاریابی اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی: نگاهی بین رشته ای بازاریابی -جامعه شناسی با تاکید بر جامعه سالمندان". ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 5, 11, 1401, 623-640. doi: 10.30510/psi.2022.292359.1888
HARVARD
پوردشت, لیلا, خیری, بهرام, حیدری, عباس. (1401). 'ارائه مدل بازاریابی اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی: نگاهی بین رشته ای بازاریابی -جامعه شناسی با تاکید بر جامعه سالمندان', ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 5(11), pp. 623-640. doi: 10.30510/psi.2022.292359.1888
VANCOUVER
پوردشت, لیلا, خیری, بهرام, حیدری, عباس. ارائه مدل بازاریابی اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی: نگاهی بین رشته ای بازاریابی -جامعه شناسی با تاکید بر جامعه سالمندان. ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 1401; 5(11): 623-640. doi: 10.30510/psi.2022.292359.1888