@article { author = {Zamani, Arghavan and Rahimi nik, Azam and Nemtaizadeh, Sina}, title = {Providing a Model for Effective Social Media Advertising with Emphasis on Relationship Marketing}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {4}, number = {4}, pages = {1534-1552}, year = {2022}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.300756.2169}, abstract = {Purpose: This study presents and explains an effective social media advertising model emphasizing relationship marketing. Accordingly, the conceptualization of social media advertising, the effective factors, and operational strategies to improve the relationship marketing process has been considered for restaurant chains.Method: due to the exploratory nature of the research, the grounded theory method is used. The theoretical sampling method is applied. To achieve theoretical saturation, the main data collection method is in-depth interviews with several restaurant chain managers, their customers, and academic experts. Ten interviews were administered. The written interviews codes are analyzed once information is collected.Findings: after performing three stages of open, axial, and selective coding, the final model consists of 6 general categories, 18 subcategories, and 78 main concepts.Conclusion: The findings show that managers should pay attention to all categories and subcategories in this study and the necessary information for effective social media advertising success, emphasizing relationship marketing. In addition, this study demonstrates the need to pay attention to effective social media advertising, emphasizing relationship marketing.}, keywords = {effective advertising,Social Media,Relationship marketing}, title_fa = {ارائه الگوی تبلیغات اثربخش مبتنی بر شبکه های اجتماعی با تاکید بربازاریابی رابطه مند}, abstract_fa = {هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه و تبیین مدل الگوی تبلیغات اثربخش مبتنی بر شبکه های اجتماعی با تاکید بربازاریابی رابطه مند انجام شده است. بر همین اساس مفهوم سازی تبلیغات اثربخش مبتنی بر شبکه های اجتماعی، تعیین عوامل تأثیرگذار و راهکارهای عملیاتی برای بهبود فرایند بازاریابی رابطه مند در خدمات دهی رستورانهای زنجیره ای مد نظر بوده است.روش: روش استفاده شده در این پژوهش با توجه به ماهیت اکتشافی تحقیق، نظریه داده بنیاد است. نمونه گیری استفاده شده در این مقاله، نمونه گیری نظری است. مبنای اصلی جمع آوری اطلاعات، انجام مصاحبه های عمیق با چند مدیر رستورانهای زنجیره ای ، مشتریان آنها و خبرگان دانشگاهی تا دستیابی به اشباع نظری بوده است که در مجموع 10 مصاحبه انجام شد. یافته ها: یافته های پژوهش که پس از انجام مراحل سه گانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی، مدل نهایی پژوهش به دست آمده است، نشان می دهد که مدل نهایی از 6 مقوله کلی، 18 مقوله فرعی و 78 مفهوم اصلی تشکیل شده است. نتیجه گیری: یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که برای موفقیت تبلیغات اثربخش مبتنی بر شبکه های اجتماعی با تاکید بربازاریابی رابطه مند مدیران بایستی به تمامی مقوله‌ها و زیرمقوله‌های شناسایی شده در این پژوهش به‎دقت توجه کنند و درخصوص هر یک از آن‌ها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند، بعلاوه این پژوهش لزوم توجه به تبلیغات اثربخش مبتنی بر شبکه های اجتماعی با تاکید بربازاریابی رابطه مند را نشان می‌دهد.}, keywords_fa = {تبلیغات اثربخش,شبکه های اجتماعی,بازاریابی رابطه مند}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_157627.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_157627_7a761d207ca4fd3c436637ceff7cc734.pdf} }