@article { author = {hafeznejad, yahya and vadie, sasan and alimohsenee, reza}, title = {الگوهای ارتباطی نخبگان سیاسی در استفاده از شبکه‏‌های اجتماعی برای هدایت افکار عمومی}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {12}, pages = {342-364}, year = {2023}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.288280.1764}, abstract = {Political elite have specific communication patterns to align public opinion with their own, one of which is the use of social media. Therefore, the present study was conducted to investigate the use of social networks by political leaders to guide public opinion. Based on the theories, it can be stated that the communication patterns of political leaders in using social networks to guide public opinion, including "power "Interaction, persuasive power, empathy and empathy, users 'empathy and users' convergence. Which have been evaluated in this study. Therefore, the present study is descriptive-exploratory in terms of method and the statistical population in this study is 45 candidates in Ilam province. The data collection tool is a social network questionnaire. After collecting information through a questionnaire and checklist, the results were analyzed using Lisrell and SPSS software. The results of the study showed that there is a significant relationship between the interactive power, persuasive power, empathy and like-minded power of social networks and their use to influence public opinion.}, keywords = {Communication Patterns,Political Leaders,Social Networks,public opinion}, title_fa = {الگوهای ارتباطی نخبگان سیاسی در استفاده از شبکه‏‌های اجتماعی برای هدایت افکار عمومی}, abstract_fa = {نخبگان سیاسی برای همراه کردن افکار عمومی با عقاید خود، الگوهای ارتباطی خاصی دارند که یکی از آن‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی استفاده از شبکه اجتماعی توسط نخبگان سیاسی برای هدایت افکار عمومی انجام گردیده است، بر اساس نظریه پردازی‌های انجام شده میتوان بیان نمود که الگوهای ارتباطی نخبگان سیاسی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای هدایت افکار عمومی، شامل «توان تعاملی، توان اقناعی، توان همدردی و همفکری، توان همسانی کاربران و توان همگرایی کاربران» می‌شود. که در این مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. لذا مطالعه حاضر ازلحاظ روش توصیفی– اکتشافی است و جامعه آماری در این تحقیق 45 نفر از نامزدهای انتخاباتی استان ایلام است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه شبکه اجتماعی است. پس از جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و چک لیست نتایج با استفاده از نرم افزار Lisrell و spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که بین توان تعاملی، توان اقناعی، توان همدردی و همفکری شبکه‌های اجتماعی و استفاده از آن‌ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی رابطه معنی‌دار وجود دارد.}, keywords_fa = {الگوهای ارتباطی,نخبگان سیاسی,شبکه‌های اجتماعی,افکار عمومی}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_157802.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_157802_401f875106967d9a2b7df4eb4e50ffcb.pdf} }