@article { author = {shafipour, vahid and namamian, farshid and tafghavi, reza}, title = {Designing and Explaining the Effectiveness Model of Social Networking-Based Advertising in the Marketing of Private Health Care Centers (Mixed Approach: Theme Analysis-Structural Equation Modeling)}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {12}, pages = {431-441}, year = {2023}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2021.303739.2270}, abstract = {The aim of this study was to design an effective model of advertising based on social networks in the field of marketing of private health care centers. This research is mixed (qualitative-quantitative) in terms of approach, exploratory, and in terms of data analysis. In the qualitative phase of the research and in order to achieve the research model, the method of content analysis (theme analysis) was used. Therefore, it was put on the agenda by conducting interviews with senior managers of private health care centers who were familiar with the areas of healthcare marketing management, social media-based marketing, and healthcare management. In the qualitative phase of the research, because the content analysis method (theme analysis) was used, the main tool for data collection was in-depth and unstructured interviews with experts. In the quantitative phase of the research, the main data collection tool was a closed and researcher-made questionnaire consisting of 42 items that was designed based on the initial conceptual model. In the quantitative phase of the research, three software software SPSS, LISREL and smartPLS were used for descriptive and inferential analysis. Finally, the research results led to the design of a model for the effectiveness of social network-based advertising in the field of marketing of private health care centers, and the hypothetical relationships of the model in a large community were tested and confirmed.}, keywords = {advertising,centers,services,treatment}, title_fa = {طراحی و تبیین الگوی اثرگذاری تبلیغات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در حوزه بازاریابی مراکز خدمات درمانی بخش خصوصی (رویکرد آمیخته: تحلیل تم-مدلسازی معادلات ساختاری)}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف طراحی مدل اثرگذاری تبلیغات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در حوزه بازاریابی مراکز خدمات درمانی بخش خصوصی به انجام رسید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی، و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده ها، آمیخته (کیفی-کمّی) می‌باشد. در فاز کیفی پژوهش و جهت دستیابی به مدل تحقیق، از روش تحلیل مضمون (تحلیل تم) استفاده شد. بدین منظور، انجام مصاحبه‌های عمیق با گروهی از خبرگان بازاریابی و مدیران ارشد مراکز خدمات درمانی بخش خصوصی که به حوزه‌های مدیریت بازاریابی خدمات درمانی، بازرایابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی، و مدیریت مراکز خدمات درمانی اشراف داشتند، در دستور کار قرار گرفت. در این فاز، از دو روش نمونه‌گیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت و مجموعاً 9 مصاحبه صورت گرفت. در فاز کمّی تحقیق نیز، ابزار اصلی جمع آوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای بسته و محقق‌ساز مشتمل بر 42 گویه بود که بر اساس مدل مفهومی اولیه طراحی گردید. در فاز کمّی تحقیق، جهت انجام تجزیه و تحلیل های توصیفی و استنباطی، از سه نرم‌افزار SPSS، LISREL و smartPLS استفاده شد. سرانجام، نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل اثرگذاری تبلیغات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در حوزه بازاریابی مراکز خدمات درمانی بخش خصوصی شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرار گرفتند.}, keywords_fa = {تبلیغات,مراکز,خدمات,درمانی}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_157807.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_157807_d698a02a04a9149755392f759fc9dc83.pdf} }