@article { author = {vatandost, toraj and namamian, farshid and ghobadilemoki, tohfe}, title = {Principles of marketing ethics and Internet banking service strategy based on perceived value of customers}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {3}, number = {4}, pages = {517-529}, year = {2021}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2021.303748.2274}, abstract = {The aim of this study was to describe the lived experience of customers 'perceived value of the Internet services strategy of the Workers' Welfare Bank. This research is qualitative in terms of type and applied-exploratory in terms of approach. In the survey phase and in order to phenomenalize the perceived value of customers from the internet services strategy of Kargaran Welfare Bank, 11 customers of this bank who had lived experience in using the internet services of the bank were selected by purposive sampling method and were interviewed in depth. . Data from the interviews were analyzed in three steps (concept identification, category identification, and category categorization). Finally, the results showed that the perceived value of customers of the Internet services strategy of the Workers' Welfare Bank can be described in three ways: the perceived value of reducing risk; Perceived value derived from applied benefits; And the perceived value of the bank's brand position in the customer's mind.}, keywords = {Internet banking services,Phenomenology,banking}, title_fa = {اصول اخلاق بازاریابی و استراتژی خدمات اینترنت بانک براساس ارزش ادراک شده مشتریان}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف توصیف تجربه زیسته ارزش ادراک شده مشتریان از استراتژی خدمات اینترنتی بانک رفاه کارگران به انجام رسید. این تحقیق از لحاظ نوع، کیفی بوده و از لحاظ رویکرد، کاربردی-اکتشافی می‌باشد. در فاز پیمایشی تحقیق و به منظور پدیدارشناسی ارزش ادراک شده مشتریان از استراتژی خدمات اینترنتی بانک رفاه کارگران، 11 نفر از مشتریان این بانک که تجربه زیسته در حوزه استفاده از خدمات اینترنتی بانک مذکور داشتند با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها در سه مرحله تجزیه و تحلیل شدند (شناسایی مفاهیم، شناسایی مقوله‌ها، و دسته‌بندی مقوله‌ها). سرانجام، نتایج تحقیق نشان داد که ارزش ادراک شده مشتریان از استراتژی خدمات اینترنتی بانک رفاه کارگران از سه جنبه قابل توصیف می‌باشد: ارزش ادراک شده ناشی از کاهش ریسک‌؛ ارزش ادراک شده ناشی از منافع کاربردی؛ و ارزش ادراک شده ناشی از جایگاه برند بانک در ذهن مشتری.}, keywords_fa = {خدمات اینترنت بانک,پدیدارشناسی,بانک}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_157836.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_157836_d115c1f805fa40defe2943e9470a0987.pdf} }