@article { author = {shabanlodehnavi, mohsen and MOKHTARAN, MAHROKH}, title = {Investigating the effect of social marketing on bank customer loyalty; The mediating role of social identity}, journal = {Political Sociology of Iran}, volume = {5}, number = {12}, pages = {3329-3351}, year = {2022}, publisher = {Iranian Polical Sociology Journal}, issn = {2676-6663}, eissn = {2676-6671}, doi = {10.30510/psi.2022.345216.3531}, abstract = {The purpose of this study is to investigate the effect of social marketing on customer loyalty of Bank Mellat Tehran. The present research is methodological in terms of survey and applied in terms of purpose. The statistical population of this research includes Bank Mellat customers. Simple random sampling method was used for sampling. Using Cochran's formula, the sample size is 384. Descriptive and inferential statistical methods were used to analyze the data collected through the questionnaire. In order to test the research hypotheses, a simple and multiple regression model has been used. Findings show that the dimensions of social marketing have a significant correlation with customer loyalty of Bank Mellat Tehran. The results of simultaneous regression analysis show that the desirable social behavior of employees, customer orientation, service nature and social marketing mix have been able to explain a total of 0.15% of the variance of customer loyalty and according to each of the regression coefficients, constant value and level Significance of each of the independent variables The results show that the significance level of regression coefficients of employees' desirable social behavior and social marketing mix is ​​less than 5%. Therefore, these variables are significant at 95% confidence level. To compare the two variables of employees 'social behavior and social marketing mix, considering that the standard coefficient of marketing mix (0.28) is higher than the standard coefficients of employees' social behavior (0.15), so the social marketing mix has a greater effect on changes in dependent variable (loyalty). Customers) has.}, keywords = {Social Marketing,customer loyalty,Customer Orientation,Bank Mellat}, title_fa = {بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی بر وفاداری مشتریان بانک؛ نقش میانجی هویت اجتماعی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی در وفاداری مشتریان بانک ملت تهران می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک ملت در می باشد. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 384 بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از مدل رگرسیون ساده و چند گانه ساده استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که ابعاد بازاریابی اجتماعی با وفاداری مشتریان بانک ملت تهران همبستگی معنی داری دارند. نتایج تحلیل رگرسیون همزمان نشان می دهد رفتار مطلوب اجتماعی کارکنان، مشتری مداری، ماهیت خدمات و آمیزه بازاریابی اجتماعی توانسته اند به طور مجموع 15/0 درصد واریانس وفاداری مشتریان را تبیین کنند و با توجه به هر یک از ضرایب رگرسیونی، مقدار ثابت و سطح معناداری هر کدام از متغیرهای مستقل نتایج نشان می‌دهد سطح معناداری ضرایب رگرسیونی رفتار مطلوب اجتماعی کارکنان و آمیزه بازاریابی اجتماعی کمتر از 5 درصد است. بنابراین این متغیرها در سطح اطمینان 95 درصد معنادار هستند. برای مقایسه دو متغییر رفتار اجتماعی کارکنان و آمیزه بازاریابی اجتماعی با توجه به اینکه ضریب استاندارد آمیزه بازاریابی (28/0) بیشتر از ضرایب استاندارد رفتار اجتماعی کارکنان (15/0) می باشد بنابراین آمیزه بازاریابی اجتماعی تأثیر بیشتری بر تغییرات متغیر وابسته ( وفاداری مشتریان ) دارد.}, keywords_fa = {بازاریابی اجتماعی,وفاداری مشتریان,مشتری مداری,بانک ملت}, url = {https://jou.spsiran.ir/article_158403.html}, eprint = {https://jou.spsiran.ir/article_158403_5dffc919e0ecae59107e387d131554ab.pdf} }