1
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، ایران
2
کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، ایران
10.30510/psi.2022.340563.3426
چکیده
تصمیمگیری مصرفکنندگان پیچیدهتر از آن است که در مدلهای سنتی اقتصاد به تصویر کشیده شده است. مدلهای اقتصادی در توصیف رفتار انسان ناتوانند بدین دلیل که نمیتوانند به بخش ناخودآگاه ذهن انسان دسترسی پیدا کنند و این بخش ناآگاه نقش مهمی در تصمیمگیری ما ایفا میکند. امروزه محققین در حال بررسی فراوانی، مکان و زمان فعالیتهای هوشمند در سطح غیرعادی میباشند تا از این طریق بتوانند به بازاریابان در درک بهتر مشتریان و کاهش میلیونها دلاری که صرف ابزارهای بازاریابی سنتی و نتایج محدودی که نمیتواند پس زمینه پنهان در رفتار مصرفکننده را شرح دهد، کمک کنند. آگاه نبودن از بخش ناخودآگاه مصرفکننده باعث میشود هر ساله محصولات بسیاری پس از عرضه به بازار با شکست مواجه شوند. هدف این پژوهش مدلی مبتنی بر رفتار مصرف کننده برای شناسایی ساختار بازار به منظور نظارت بر رقابت محصول است. مطالعه حاضر، تحقیق کمی و از نظر هدف کاربردی میباشد. همچنین از نظر روش پژوهش تحقیق توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری آن شامل مشتریان فروشگاه آنلاین دیجی کالا (برند گوشی تلفن همراه سامسونگ) میباشد. نتایج تحقیق همچنین پیامدهای مدیریتی در مورد شکلدهی به رقابت با استفاده از استراتژیهای مختلف مدیریت محصول در پلتفرمهای تجارت الکترونیکی را ارائه میدهد.
مختاران, ماهرخ, & شعبانلو دهنوی, محسن. (1401). شناسایی سیاست ساختار بازار برای نظارت بر رقابت محصول با استفاده از مدل هوشمند مبتنی بر رفتار مصرف کننده. ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 5(12), 840-853. doi: 10.30510/psi.2022.340563.3426
MLA
ماهرخ مختاران; محسن شعبانلو دهنوی. "شناسایی سیاست ساختار بازار برای نظارت بر رقابت محصول با استفاده از مدل هوشمند مبتنی بر رفتار مصرف کننده". ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 5, 12, 1401, 840-853. doi: 10.30510/psi.2022.340563.3426
HARVARD
مختاران, ماهرخ, شعبانلو دهنوی, محسن. (1401). 'شناسایی سیاست ساختار بازار برای نظارت بر رقابت محصول با استفاده از مدل هوشمند مبتنی بر رفتار مصرف کننده', ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 5(12), pp. 840-853. doi: 10.30510/psi.2022.340563.3426
VANCOUVER
مختاران, ماهرخ, شعبانلو دهنوی, محسن. شناسایی سیاست ساختار بازار برای نظارت بر رقابت محصول با استفاده از مدل هوشمند مبتنی بر رفتار مصرف کننده. ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران, 1401; 5(12): 840-853. doi: 10.30510/psi.2022.340563.3426