- اباذری، یوسف، چاوشیان، حسن (1381)، «از طبقه اجتماعی تا سبک زندگی: رویکردهای نوین در تحلیل جامعهشناختی هویت اجتماعی»، نامه علوم اجتماعی، شماره 20، صص3-27.
- آبراهامیان، یرواند (1383)، ایران بین دو انقلاب، از مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران، ترجمه: کاظم فیروزمند و دیگران، تهران: نشر مرکز.
- آجودانی، لطفالله (1385)، علما و انقلاب مشروطیت ایران، تهران: نشر اختران.
- آقازاده، جعفر (1393)، «تحلیلی بر نقش روحانیت شیعه در دوره دوم جنگهای ایران و روس»، فصلنامه علمی- پژوهشی شیعه شناسی، سال12، صص 143-168.
- الگار، حامد (1356)، نقش روحانیت پیش رو در جنبش مشروطیت، ترجمه: ابوالقاسم سری، تهران: نشر توس.
- بخشی، موسیالرضا (1381)، «آموزش در مدارس عصر صفوی»، رشد آموزش تاریخ، شماره 3، صص 28-6.
- برزگر، آمنه (1395)، شکافهای اجتماعی و بیثباتی سیاسی عصر مشروطه، پایانامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده حقوق و علوم سیاسی و زبانهای خارجی.
- پولادی، کمال (1385)، تاریخ اندیشه سیاسی در ایران و اسلام، تهران: نشر مرکز.
- پیر بابایی، محمدتقی، سلطانزاده، محمد (1394)، «مقدمهای بر صورتبندی میدان معماری معاصر ایران بر اساس نظریه میدان بوردیو»، مجله هنرهای زیبا معماری و شهرسازی، شماره 2، صص 73- 84.
- جعفریان، رسول (1369)، «رویارویی فقیهان و صوفیان در عصر صفویان»، نشریه کیهان اندیشه، شماره 33، صص 101- 127.
- جمشیدیها، غلامرضا، پرستش، شهرام (1386)، «دیالکتیک منش و میدان در نظریه عمل پیر بوردیو»، نامه علوم اجتماعی، شماره 30، صص 32-1.
- زیباکلام، صادق (1377)، سنت و مدرنیته؛ ریشهیابی علل ناکامی اصلاحات و نوسازی سیاسی در ایران عصر قاجار، تهران: انتشارات روزنه.
- سعیدی، محمد مسعود، خراسانی، محمد مظلوم، نوغانی، محسن، یوسفی، علی (1393)، «تغییرات سیاسی- اجتماعی دیدگاهها و مواضع عالمان دین با تأکید بر دوره تاریخی جنبش مشروطه (1285ش/1906 م) و جنبش ملی (1331 ش/1952 م)»، جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و پنجم، شماره 1، صص 140-121.
- شایسته فر، مهناز، شایسته فر، زهره، خزایی، رضوان (1391)، بررسی اجتماعی حضور زنان در قلمدانهای قاجاری در مجموعه ناصر خلیلی، نشریه زن در فرهنگ امروز، شماره 1، صص 127- 148.
- شیخ نوری، محمد امیر، پرغو، محمدعلی (1389)، «چگونگی رسمیت یافتن تشیع توسط صفویان و پیامدهای آن»، فصلنامه شیعه شناسی، سال هشتم، شماره 30، صص 38-8.
- علی صوفی، علیرضا (1392)، «مسجد و نظام آموزشی سنتی و جدید در دوره قاجار»، مطالعات تاریخ اسلام، شماره 18، صص 69- 91.
- عیوضی، محمدرحیم (1386)، «روحانیت شیعه و تحولات سیاسی- اجتماعی»، نشریه زمانه، شماره 57، صص 15-11.
- صفی خانی، بهاره (1389)، ساختار قضائی قاجاریه و صفویه، برگرفته از سایت: http://plawiauctb89.blogfa.com/post-21.aspx.
- فایقی، سحر، باینگانی، بهمن (1395)، «سنجش سرمایه فرهنگی طبقات بر اساس پایگاه اقتصادی- اجتماعی (مطالعه موردی شهروندان اصفهانی)»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هفتم، شماره3، صص 127-148.
- فرهادی، محمدعلی (1384)، بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد جامعهشناسی.
- فشاهی، محمدرضا (1356)، واپسین جنبش قرون وسطاییدر دوران فیودال، تهران: نشر جاویدان
- کروبی، مهدی (1387)، «فرهنگ قومی، سرمایه فرهنگی و صنعت گردشگری»، فصلنامۀ علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی، سال هفتم، شمارۀ 28، صص309-324.
- کلاهی، رضا (1391)، «تغییر در قدرت تشکیلاتی و قدرت معنوی روحانیت در گذار از قاجار به پهلوی»، مجله مطالعات اجتماعی ایران، شماره 1، صص 113- 135.
- کدی، نیکی آر (1381) ایران در دوران قاجار و برآمدن رضاخان، ترجمة مهدی حقیقتخواه، تهران: ققنوس.
- گنجی، محمد، حیدریان (1393)، «امین، سرمایه فرهنگی و اقتصاد فرهنگ (با تأکید بر نظریههای پیر بوردیو و دیوید تراسبی)»، فصلنامه راهبردی، سال بیست و سوم، شماره 72، صص 97-99.
- مجیدی، مریم دخت (1395)، «بررسی مقامات و مناصب روحانیون در دورة قاجاریه با تأکید بر منابع»، فصلنامه روایت تاریخ، سال اول، شماره 1، صص 1- 13.
- مرتضویان، علی، فتاحی، مرتضی (1390)، «پیر بوردیو و اندیشه دموکراسی واقعی: درآمدی بر مشارکت سیاسی در فضای تعامل کنش و ساختار»، فصلنامه علمی- پژوهشی علوم سیاسی و روابط بینالملل، شماره 14، صص 184-143.
- مظفری، آیت (1387)، مناسبات روحانیت و دولت در ایران معاصر، قم: نشر معارف.
- ملائی توانی، علیرضا (1391)، «تبیین ریشههای اجتماعی- اقتصادی انقلاب مشروطه»، تحقیقات تاریخ اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شماره 2، صص 159-135.
- نفیسی، سعید (1344)، تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره معاصر، جلد دوم، چاپ دوم، تهران: انتشارات بنیاد.
- نقیبزاده، احمد و امانی زوارم، وحید (1382)، نقش روحانیت شیعه در پیروزی انقلاب اسلامی، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی.
- نوعدوست، رضا و مایلی، محمدرضا (1397)، وضعیت سنجی سرمایه روحانیت، پیش و پس از انقلاب اسلامی، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال سیزدهم، شماره چهارم،پاییز،صص193-227.
- وکیلیان، منوچهر (1381)، تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
- یزدخواستی، بهجت، اسماعیلی، علی (1387)، «آسیبشناسی جنبش مشروطیت (تحلیل تطبیقی مبانی فکری نهضت مشروطیت با انقلاب اسلامی)»، پژوهشنامه انقلاب اسلامی دانشگاه اصفهان، شماره 15، صص 166-119.
منابع انگلیسی
- Bourdieo, pirre & wacquant, loic J. D. (1992), an inventation to reflexive sociology, first published, cambrdge: polity press.
- Bourdieo, pirre (1986), "The Forms of Capital In J.G. Richarson" (ed.), Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education, New York: Greewood Press, pp. 241-258.
- Bourdieo, Pirre (1997), The Forms Of Capital In A. H. Holsey, Philip, Brown, Lauder Weus, Army Stuart, Education, Cultur, Enonomy Cociety, London, Oxford University Press.
- Bourdieo, pirre (2005), language and symbolic power, translated by gino Raymond and matthew adamson, London: polity press.
- Swartz, David L. (2013), Symbolic Power, Politics and Intellectuals: The Politica Sociology of Pierre Bourdieu, Chicago: The University of Chicago press.
- Wacquant, loic (2006), pier Bourdieu, department of sociology, university of california- Berkeley.
- Zahed Zahedani, Seyed Saaid (1997), Exploring the Pattern of Islamic Social Moevments Four case studies, A Ph.K Tesis, University of Leeds.